miércoles, 6 de mayo de 2009

Dels 2 dies de descans a la creació de 500 nous llocs de treball: Resposta a una nota de premsa infame de la Direcció de TMB


Nota de premsa de la Direcció de TMB sobre la negociació de conveni

Dels 2 dies de descans a la creació de 500 nous llocs de treball:
Resposta a una nota de premsa infame de la Direcció de TMB
La plantilla de conductors/es d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va fer sentir la seva veu arreu de la ciutat quan es va mobilitzar per demanar dos dies de descans a la setmana.
Ara, els treballadors/es d’autobusos de TMB, en el seu conjunt, tornem a parlar ben alt amb l’inici d’una nova campanya, la d’acordar un conveni que creï 500 nous llocs de treball. Una mesura que, a més de millorar el servei a la ciutadania i les condicions laborals de les persones que treballen a TMB, també esdevé un cop d’efecte per a lluitar contra la crisi.
La proposta de generar precisament mig miler de nous contractes en una època on la destrucció de feina és el tarannà, parteix també de la reivindicació dels dos dies de descans.
Com era d’esperar, la Direcció de TMB ha reaccionat, com va reaccionar a la demanda dels 2 dies, mentint i dient mitges veritats. Recordem que llavors van dir, primer, que els conductors/es ja teniem 2 dies de descans setmanal i després, mesos més tard, publicant un tríptic que es va embustiar a tota Barcelona dient que “TMB també vol els dos dies”. Ara tornen a fer el mateix.
La proposta de conveni, aprovada pels treballadors/es d’autobusos de TMB en Assemblea el desembre passat, demanda millores per a tots els col•lectius de l’empresa.
Es pot trobar a: http://www.cgtbus.com/docs/actualitat/plataformaconveni09.pdf
També es pot trobar més informació de les negociacions a:
http://comitedescansos.blogspot.com/

Els detalls de la proposta en relació a la creació de 500 nous llocs de treball
Fa un any que el Comitè de conveni va començar a negociar amb la Direcció de Transports Metropolitans de Barcelona. A la taula de negociació també estan presents els sindicalistes de Ccoo, Ugt i Sit, que no van donar suport a la mobilització pels dos dies.
Aleshores, es va exigir a l’empresa que hauria de ser ella qui assumís els dos dies de descans setmanals, és a dir, que el fet de tenir més temps lliure no esdevingués un augment de la jornada laboral diària. Això suposava que, per a mantenir el servei a la ciutadania, calia contractar més persones per a conduir els autobusos de la ciutat i, segons el càlcul del Comitè, en caldrien 500 més, generant, per tant, nous llocs de treball.

Els càlculs
Un dels principals esculls de la negociació és que des de la Direcció de TMB asseguren que atorgan els dos dies de descans a la setmana, però que la jornada laboral ha d’augmentar, passant d’una mitjana de set hores i quatre minuts diaris a una de fins a vuit hores i quart.
La fórmula de creació de 500 nous llocs de treball, segons el Comitè de conveni, és la següent:
- Actualment, els conductors i conductores d’autobús fan a l’any unes 1.836 hores de feina (1.690 ordinàries a les quals cal sumar les 143 hores extres i de presència d’obligat compliment).
- Si tenim en compte que hi ha 3.000 persones conduint els autobusos de la ciutat, i ho multipliquem per les hores que fan a l’any (és a dir, 3.000 x 1.836), surt un resultat de 5.508.000 hores que fa el total de la plantilla.
- El col•lectiu demana que la jornada sigui de 35 hores setmanals i acabar amb les hores extres. Això voldria dir que treballarien 1.575 hores anuals.
- Si multipliquem les 1.575 hores anuals per la plantilla actual de 3.000 persones, tindríem el resultat de 4.725.000 hores que faria anualment la totalitat de la plantilla.
- Això representa 783.000 hores menys que les actuals i, davant la voluntat del col•lectiu que no es redueixi el servei a la ciutadania proposen contractar més conductors i conductores. Quants caldrien? Doncs si dividim aquestes 783.000 hores entre 1.575 (que són les que hauria de treballar cada persona amb la jornada de 35 hores setmanals), el resultat és: 497. És a dir, que calen 500 nous llocs de treball per tenir un servei d’autobús de qualitat tant per a les persones que hi viatgen com per a les que hi treballen.

Evidentment, aquesta és només una part de la negociació de conveni i recomanem fer una ullada a tota la Plataforma de conveni per fer-se una idea global de les millores que els treballadors/es d’autobusos demanem.

També volem recordar que, pel moment, no hi ha cap vaga convocada i, per tant, els rumors de la Direcció en aquest sentit són exactament això, purs rumors.
Els treballadors/es d’autobusos continuarem amb la campanya informativa començada fa unes dues setmanes sobre la negociació de conveni i sobre les nostres demandes.

1 comentario:

Roslamer dijo...

¿Por qué miente la empresa? Yo soy conductor y lo único que consigue cuando miente es cabrearme, a la vez consigue que me ponga del lado de los sindicatos que están luchando por la verdad y por nuestros derechos. Antes estaba engañado, pensaba que los grandes sindicatos eran más coherentes, pero la coherencia se ha difuminado con los intereses políticos que no son los mismos intereses que los de los trabajadores y en especial los de nuestra empresa.
TB deja de mentir y apoya a tus trabajadores, sin nosotros no sóis nadie, perderéis vuestra imagin y los sueldos desorbitados que cobran los directivos. ¿Cómo se puede jubilar un directivo y llevarse 600000 € de metro y atobuses? ¿Por qué Garzón no dirije su mirada a nuestros directivos? ¿Por qué eso directivos que se forran a nuestra costa no nos quieren dar más descansos de calidad?
sit,ccoo,ugt y tb tenéis que ser enterrados en vuestra propia mentira, en el engaño que repartís, así el resto de trabajadores podremos vivir con dignidad.